dieselová lokomotiva řady 704 (T 234.0)
Motorová lokomotiva ČKD pro lehký posun v závodové dopravě a v lokomotivních depech ČD. Lokomotiva je kapotovaná s postranními ochozy a jednou věžovou kabinou strojvedoucího za čelem stroje. Dvě hnací dvojkolí s tlapovými trakčními motory jsou připevněna k hlavnímu rámu pomocí čtyř kyvných ramen. Zdrojem výkonu je automobilový naftový motor LIAZ typu M 2-650, spojený s trakčním alternátorem. Motor, kompresor, blok chlazení a další pomocné stroje jsou umístěny v zadní kapotě, zatímco v řed
ní je umístěn pomocný elektrický rozvaděč, brzdový rozvaděč a akumulátorová baterie.technické parametry lokomotivy T 234 a foto předlohy:
uspořádání dvojkolí |
Bo |
|
rozchod |
1 435 mm, možno 1 000 - 1 435 mm |
|
výkon lokomotivy |
220 kW |
|
max. provozní rychlost |
60 km/h |
|
hmotnost vyzbrojené lokomotivy |
28 t |
|
hmotnost na nápravu |
14 t |
|
délka přes nárazníky |
7 300 mm |
převzato z propagačních materiálů výrobce ČKD Praha
Papírový model lokomotivy T 234.0
Model je celkem jednoduchý a jeho konstrukce vychází z modelů série Minibox. Základní verze sestává z pouhých čtyř dílů. Složitější verze má detailněji zpracovaný podvozek, spřáhla, nárazníky a jiné doplňky. Obě verze je možno doplnit zábradlím z plastické folie. Model byl původně zpracován v M 1:100, později upraven do 1:120 (TT) a 1:87 (H0). Vznikla též barevná mutace lokomotivy v nátěru používaném u ČD, DKV České Budějovice. V M 1:160 (N) již lze sestavit pouze jednoduchou verzi.
T 234.0, M 1:100. Vlevo jednodušší verze v barvách ČD, vpravo verze se všemi detaily. |
T 234.0, M 1:87, bohužel bez doplňků na čelech vozidla (model byl sestaven ve spěchu v předvečer akce Strakonice 2000). |
||
T 234.0, M 1:87, v kolejišti Kroužku železničních modelářů Milevsko. |
T 234.0, M 1:87, v kolejišti Kroužku železničních modelářů Milevsko. |