Messerschmitt Bf 109 G-2
německý stíhací letoun ze 2. světové války

Messerschmitt Bf 109 G-2

Německý letoun Messerschmitt Bf 109 G-2 byl jednomístný stíhací letoun celokovové konstrukce se zatahovacím podvozkem uzavřenou kabinou. Vývoj letounu Messerschmitt Bf 109 G-2 započal již koncem roku 1940. Zlepšení výkonů Messerschmittů měla přinést instalace nového motoru DB 605A, jenž se bez větších úprav vešel do draku verze F. Nový Bf 109 G dosahoval vyšších rychlostí, ale současně byl také méně obratný a voladatelný. Další odlišností byla montáž nového štítku kabiny. Dolet letounu poklesl na 750 km. Výroba se rozběhla v létě roku 1941 a trvala téměř do konce války. Strojů typu G bylo ve spoustě verzí vyrobeno nejvíce ze všech Messerschmittů.
Maximální výkon verze motoru DB 605A dosahoval 1500k. Výzbroj letounu sestávala z kanonu MG-151/20 ráže 20 mm a dvou kulometů MG 17 ráže 7,62 mm. Kadence kanonu byla (tatattaata - pozn. MiG) 800 ran za minutu a zásoba střeliva čítala 200 kusů nábojů. Kulomet měl kadenci až 1450 ran za minutu při zásobě střeliva 500 nábojů.

Text: Betexa



Model německého stíhací letounu Messerschmitt Bf 109 G-2 uvedla Betexa na trh na veletrhu Model Hobby 2003.
Trochu zmaten jsem z uvádění různých názvů letounu: Messerschmitt, Messerschmidt...



MiG, 2003-10-07