Legendární Austin/Morris Mini se vyráběl v letech 1959-2000 ve více než stovce oficiálních firemních variant. Návzájem se lišily někdy drobnými detaily karoserie či znaků, jindy zásadními předěly modelových řad a provedení. Karoserie obsáhly uzavřená provedení sedan, kombi, van a pick-up, otevřený kabriolet a dále variantu podobnou americkému vojenskému Jeepu. Motory pak byly vyráběny ve škále od 848 do 1275 ccm.
Papírový model představuje patrně nejcennější Mini ze všech vyrobených exemplářů, vůz, který zvítězil v Rallye Monte Carlo v roce 1964, kdy posádku tvořili Paddy Hopkirk a Henry Liddon. Bylo to první vítězství britského vozu v RMC od roku 1956. Vůz s registrační značkou 33 EJB a startovním číslem 37 se stal předlohou desítek modelů nejznámějších firem. Mini si vítězství zopakoval i v následujících letech a nebýt diskutabilní diskvalifikace v r. 1966 (v tomto ročníku byly diskvalifikovány všechny britské vozy), předčil by vítěznou Munariho éru speciálu skupiny B, Lancie Stratos HF z poloviny sedmdesátých let.
text převzat z vystřihovánky
Další informace o o předloze modelu, vozu Mini Cooper, popřípadě přímo o jeho účasti na Rallye Monte Carlo 1964.