Tomečkovka
aneb
pohled na použití nepapírových dílů na modelu Tatra 815 4x4 – Dakar 2002 (Vimos 1:32)

Do stavby tohoto modelu jsem se pustil hned po dokončení Tatra Jamal Evo II (taktéž Vimos) a opět jsem ke stavbě přistupoval se snahou maxima možných úprav.

Nepapírové díly jsem použil například u potrubí motoru, které je z alu-drátu a je lepeno vteřinovým lepidlem v několika vrstvách pro docílení efektu svárů a natřeno stříbrnou barvou.
Stabilizátory přední i zadní nápravy byly rovněž z alu-drátu a při instalaci byly rozděleny na 3díly, aby byla zachována kyvnost náprav (rovněž úprava, která však při posuzování dle pravidel CPM je nebo může být chápána jako nedostatek geometrie modelu). Další díly z drátů jsou na kabině vně i uvnitř v podobě ochranných rámů (vše lepeno vteřinovým lepidlem).
Tolik k použití drátů, dalším vděčným materiálem je síťka proti hmyzu, která je použitelná například jako ochranná mřížka masky, nárazníku a světlometů (je však nutné naředit rastr vyřezáním některých oček) nebo ukazatelů změny směru jízdy. A když už padla zmínka o světlometech, tak jejich vzhled je upraven alu-folií a transparentní lepící páskou.
Za zmínku snad stojí i úprava za použití papíru v podobě cca 700ks kostiček pro 6 kol. Jedná se o starou dobrou ruční práci, ale v budoucnu by všem zájemcům o něco takového mohl snad pomoct pan Gabriel s technikou vyřezávání laserem.


500x402 - 51kB
kabina
 
500x432 - 45kB
kabina
 

600x450 - 60kB
nárazník
 
600x450 - 54kB
Tatra 815 4x4 Petrobras
 
500x375 - 49kB
kyvné nápravy
 

500x410 - 46kB
detail motoru
 
500x375 - 48kB
interiér skříně


Co dodat? Snad jen tolik, že na Papírovém Království v Brně 2005 si dojela Tomečkovka pro druhé místo a předčila tak svoji předlohu.


Hodně zábavy přeje Oto Bernreiter
2005-06-05