Noviny

2002-01


archiv zpráv

starší zprávy

novější zprávy

aktuální zprávy

jdi nahoru jdi dolů 2002-01-29
Workoholik
, jak jistě víte, je člověk, kterému nestačí být zapřažen "od do" ale nosí si práci i domů. Pravda, ne vždy je mu práce koníčkem, někdy třeba jen nestíhá J. Jsou však i tací, kteří své pracovičtě podřizují diktátu svého koníčka. Pro takového člověka zavádím analogicky výraz hobbyholik. U příležitosti zavedení tohoto termínu do praxe přináším malou ukázku, jak takové pracoviště správného hobbyholika vypadá. Jedná se o průměrně vyvinutou formu deformace. Možná časem zveřejním i foto ze své kaceláře J .

jdi nahoru jdi dolů 2002-01-28
Většina modelářů, a to nejen v oboru papírových modelů, se soustředí jen na určitý obor. Ať už proto, že stíhat sestavování všeho, co jen na českém trhu vyjde, zabere dost času, či proto, že uložení všeho, co jen na českém trhu vyjde, zabere dost místa. Věřím, že řada těch specializovaných s nadšením navštíví Mázhaus plzeňské radnice, kde lze spatřit papíry velmi specifického oboru, který je přesto důvěrně znám a oblíben širokou veřejností. Až do 4. 2. 2002 zde probíhá výstava bankovek J .

jdi nahoru jdi dolů 2002-01-22
2. letošní číslo ABC přináší model lokomotivy řady 742, dřívější označení dle systému ing. Kryšpína T466.2. Autorem modelu je ing. Luboslav Šléška, účastník konkursu autorů, který v minulosti pořádala redakce Ábíčka. Představeným modelem byl tenkrát motorový vůz řady M131. Model dieselové lokomotivy ř. 742 v měřítku 1:87 (tedy H0) je zpracován na PC, zábradlí nutno vytvořit z drátu. Kdo si netroufne na souboj s pájkou, může zábradlí vytvořit kresbou na folii. Spíše než ruční kresbu však doporučuji šablonu pro výrobu zábradlí nakopírovat na folii, což by mělo zvládnout každé slušné copycentrum. Tuto technologii jsem s úspěchem použil u modelu lokomotivy T 234.0. Přeji mnoho úspěchů při stavbě modelu, který se kdovíproč jmenuje "Mašinka 742-H0".
Dalším modelem je pokračování modelu proslulého londýnského mostu Tower Bridge a dále pokračování miniboxového souboru Letiště Slatina - tentokráte máte možnost sestavit si hasičské vozy a vrtulník Westland Sea King.

jdi nahoru jdi dolů 2002-01-13
Zajímají vás modely družic, raket a raketoplánů? Až do konce příštích letních prázdnin máte možnost shlédnout výstavu papírových modelů kosmické techniky umístěnou v prostorách Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě. Původní krátké info bylo doplněno několika fotografiemi.

jdi nahoru jdi dolů 2002-01-10
Tak nám vyšlo 1. číslo nového ročníku ABC, již 47. od roku 1957, kdy Ábíčko začalo vycházet. Zdánlivý nesoulad v ročnících a rocích je způsoben tím, že ABC původně vycházelo dle školního roku, později dle roku kalendářního. V roce 1963 došlo opět k návratu k roku školnímu a naposledy od roku 1999 vychází ABC od ledna do prosince.
A co toto číslo přineslo za modely? Na dvou stranách najdete soutěžní motocykl v M 1:15 od autora M. Čiháka. Další dvě strany jsou věnovány pokračování modelu Tower Bridge autora R. Vyškovského. Model tohoto proslulého londýnského mostu již v ABC vyšel, konkrétně v číslech 20-24 ročníku 45, tedy téměř přesně před rokem. Na schůzkách rady vystřihovánek ABC jsem již před započetím prací na tomto modelu prosazoval názor, že by bylo nadmíru vhodné, aby byl model zpracován celý, tedy nejen jeho střední část ale včetně obou předpolí. To bylo zamítnuto s ohledem na značný rozsah modelu. Neuspěl ani další návrh, kdy jsem navrhoval řešit model tak, aby v ABC byla vydána jen jedna polovina. Tu by bylo možno doplnit stejnou druhou částí (tzn. zakoupit dvě ABC či získat od kolegy, jež model nebude stavět) aby vznikl celý most. Druhou variantou by byla možnost polovinu mostu postavit ke zrcadlu - toto řešení by určitě přivítali modeláři obývající místnosti panelových domů. Přiznávám, že návrhy byly nedokonalé v tom smyslu, že obě poloviny skutečného mostu nejsou zcela shodné.
Model nakonec vyšel jen v rozsahu středního pole, ovšem jak vidno, nebyl jsem jediný, koho to trápilo. Nyní tedy dostáváte možnost sestavit si model mostu Tower Bridge v celém rozsahu, k čemuž Vám přeji mnoho trpělivosti. První model bočních polí mostu, který pro arch. Vyškovského lepil jeho "testovací jezdec" M. Kavalier, byl k vidění na akci Strakonice 2001.

jdi nahoru jdi dolů 2002-01-07
Když už jsme u modelů na webu, zkuste se podívat na web papírových modelů motocyklů Yamaha, naleznete zde nový úlovek - již čtvrtý, velmi kvalitně zpracovaný, motocykl.

jdi nahoru jdi dolů 2002-01-07
Abych také přispěl, najdete i na mém webu model ke stažení. Nejde o nic nového, model lokomotivy T 234.0 jsem zpracoval již před lety. Jak jsem již psal, model původně vznikal ve Wordu, časem jsem jej předělal a vyrobil více měřítkových verzí. Trochu mi dalo zabrat zábradlí, ale pak mne napadlo nakopírovat jej na průhlednou fólii a bylo to přesně ono. Fólie se sice z některých úhlů leskne, ale připadne mi to jako mnohem dostupnější technologie, než pájení zábradlí z drátu.

jdi nahoru jdi dolů 2002-01-07
Chcete si slepit Esmeraldu? Ne, nebojte se, nenabízím vám žádnou jihoamerickou děvu se zeleným zákalem. Esmeralda je dalším z vozidel, která pro České dráhy modernizuje firma Pars nova a.s. Po Editě, Evitě, Esmeraldě a dalších má přijít i Elvis. Esmeralda je v podstatě modernizovaný vůz řady 810, který je znám z lokálek celé republiky.
Papírový model vozu 812.613-8 v poněkud podivném měřítku 1:84 si mohou sestavit čtenáři prosincového 12. čísla časopisu Železniční magazín, které je zatím ještě v prodeji. Chcete-li však ušetřit 65,- Kč, zkuste si stáhnout elektronickou verzi na webu Pars nova a.s. Šumperk.
A stejně je zelená J !

jdi nahoru jdi dolů 2002-01-06
Fotogalerie na tomto webu prozatím moc fotogenická nebyla. Jsem si toho vědom a po několikerých urgencích návštěvníků jsem se rozhodl udělat to, co jsem měl připraveno, ale nechtělo se mi do toho. Zjistil jsem však, že web samotný již obsahuje značné množství fotografií, jen nejsou přehledně dostupné. Proto se ve fotogalerii nelekejte obrázků s nižší kvalitou - když už tady jsou, přece je nevyhodím. A aby toho nebylo málo, přidal jsem několikero desítek až stovek nových obrázků, takže nyní jich na tomto webu najdete bez pár kousků 500 v celkovém objemu zhruba téměř 18MB.
Doufám, že zvolený způsob organizace stránek Vám bude vyhovovat, náhledy obrázků jsem zavrhnul ze dvou důvodů: jednak bych je musel ke každému obrázku vyrobit a ihned bych měl dalších 500 souborů navíc a jednak, a hlavně, by načítání stránek bylo zdlouhavé. O rozdělení do jednotlivých kategorií rozhoduji kupodivu já a jsem si vědom toho, že s ním každý nemusí souhlasit. Přesto vítám Vaše připomínky, jakožto i upozornění na chyby, Emily či omyly.


archiv zpráv

starší zprávy

novější zprávy

aktuální zprávy